Malinová Andrea

* 1991

Úzká 534, Uh. Hradiště - Jarošov, 686 01
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
774 518 700

studium:
2014 – doposud (magisterské studium) Institut tvůrčí fotografie FPF Slezské univerzity v Opavě
vedoucí: Prof. PhDr. Vladimír Birgus
2011 – doposud (ukončené bakalářské, navazující magisterské) Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně Ateliér reklamní fotografie
vedoucí ateliéru: doc. MgA. Jaroslav Prokop
2007 – 2010 (maturita) Střední uměleckoprůmyslová škola Uherské Hradiště
obor užitá fotografie
vedoucí oboru: Mgr. Jana Smahelová

OCENĚNÍ:
2014
Canon Junior Awards v rámci 20. výročí Czech Press Photo 2014 Praha, Česká republika
1. cena ve fotografické soutěži SUPRISE ME Gelsenkirchen, Germany

VÝSTAVY:
kolektivní výstava Čundrkantryšou 2013, Photogether galerie, Zlín
Kolektivní výstava studentů a absolventů ARF spojenými s městem Uherské Hradiště 4. 12. 2012 – 4. 1. 2013 Kino Hvězda, Uherské Hradiště
Kolektivní výstava bakalářských a magisterských prací FINAL.PDF 17. 6. 2014
Výstava v rámci multiuměleckého sympozia, Bojkovice „Slepý pes“ 18. – 23. 8. 2014
Kolektivní výstava v Domě umění ve Zlíně „Zo šuflíku“ 25. 2. 2015
Výstava v rámci Zlín desingweeku LEAGUE by utebe a ARF 20. 4 – 26. 4. 2015
MENU2 - razstava mlade češke fotografije Dolenjska cesta 83, 1000 Ljubljana 8. 5. 2015
Kolektivní výstava „Věrnisáž“ Zlín, 96. budova SVITU, Česká republika
Výstava k 20. výročí Czech Press Photo Staroměstská radnice, Praha, Česká republika 21. 11. 2014 – 31. 1. 2015
POKOJE přehlídka ateliérů českých vysokých uměleckých škol 23. 10. – 1. 11. 2015 Cihelná 4, Praha
FAIRYTALES 28. 10. 2015 Benus University, Jakarta
FAIRYTALES 11. 11. – 11. 12. 2015 photogether gallery Zlín
autorská výstava Galerie Jiřího Putny 18. 12. 2015 – 18. 1. 2015 Luční 54, Brno
kolektivní výstava Mladé české fotografie 3. 12. 2015 – 3. 1. 2016 Praha - Klánovice

LIMITED EDITION (2015)

 V projektu Limited Edition jsem se zabývala svými přáteli. Lidé patřící do nejužšího okruhu jsou pro každého z nás na tolik výjmeční, že je můžeme označit jako naši osobní limitovanou edici, nenahraditelný prvek našich životů. Tento soubor je poctou mým kamarádům a známým, se kterými se ráda setkávám a fotografování s nimi se mi stalo nenahraditelným prožitkem.

MY (2014 – 2015)
Beze slov, se skrytými smysly, ale přesto hovoříme o vztahu dvou lidí. Není vše hned na začátku vyřčeno, ale postupně odtajováno. Hovoří gestikulace a náznaky. Hraji si s modely samotnými, ale také s divákem a tím co vidí.
Vizuální hra plná nadsázky a niterních pocitů, které všechno provázejí. Snažím se pracovat s určitou fikcí, pohrávám si s kompozicemi. Snažím se ukázat naše rituály a pracovat s vizuálem místa, kde ŽIJEME.


SVÁZANÁ KRAJINA (2014)
 
Krajina je pro mnohé lidi místem meditace a odpočinku, přesto se v současnosti lidstvo nachází ve zlomovém bodě. Snažíme se krajinu pohltit, zastavět, anebo jakýmkoliv způsobem ničit či ovlivnit její přirozený vývoj.
Chtěla jsem člověka postavit do opačné role, kdy není krajina jím svazována, ale on sám je pod jejím vlivem. Postavit člověka do role, kdy je přinucen naslouchat jí a přemýšlet o ní jako o prostředí, kterým bychom se měli inspirovat a respektovat ho. Fotografie vznikaly formou terapie, jak ze strany fotografa, tak ze strany fotografovaného modelu, který je doslova obložen přírodou a vstřebává její energii. Ve své podstatě jsem chtěla, aby člověk sám byl svazován krajinou, vnímal její strukturu, vůně, barvy a chuť. Aby aspoň chvíli byl doslova pohlcen jejím působením a vcítil se do opačné role a vnímal propast, která vzniká násilným přetrhnutím vazeb, které byly celé věky primárním základem lidského bytí.


FIMFÁRUM (2015)

Soubor fotografií je poctou příběhu Jana Wericha. Prostřednictvím fotoaparátu (přístroje, který dokáže zmrazit čas, stejně tak jako Fimfárum) zachycuji ústřední postavy pohádkového příběhu. Tmavý portrét zachycuje čerta, který pomáhá kováři proti intrikám jeho ženy a milence, jenž se snaží kováře zbavit. Oproti tomu světlá fotografie vyobrazuje lásku dvou lidí (nechává na divákově imaginaci, zda opravdovou nebo prospěchářskou). V příbězích J.W. můžeme sledovat linku, jak pohádkových příběhů, tak situace každodenního života. Navazuji stylizovanými snímky, které diváka přes realitu současnosti dostávají až do pohádkového světa dob minulých.