Kyselková Eliška

*1990


This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
www.eliskys.com
www.facebook.com/ELISKYS.PHOTOGRAPHY

vzdělání:
2009 Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Ateliér reklamní fotografie
2003 - 2009 Gymnázium Matýáše Lercha, Brno

samostatné výstavy:
6/2012 Caffé Fratelli Fashion Brno, spolupráce s TONI&GUY
2/2011 Libušina Galerie, Malhostovice "
9/2009 Studio Lávka, Brno

výběr ze skupinových výstav:

2012
Artbanka Museum of Young Art in Prague, projekt New inspiration / New Vision od Leica Gallery Prague, kurátor: Míla Dubská
Off Festival Bratislava - výstava Beauty and Bizarre , kurátor: Lucia L.Fišerová
PX3 - Prix de la Photographie Paris - Espace Dupon Paris, France
Fotofestival Sevastopol - fashion photography, kurátor: Andrii Konontsev, Ukraine


10 Nejlepších českých fotografů - Google Photography Award, Praha
Fotofestival Blatná 2012 - KrajinaK
Muzeum v Semilech, Duša krajiny, duša v krajině (international), kurátor: Veronika Markovičová

2011
Synagoga Ivančice - Duša krajiny, duša v krajině (international), kurátor: Veronika Markovičová
Photogether Gallery, Zlín - Hranice

2010
Výstavní síň Mánes - Prague Photo 2010

2009
Galerie 12, Zlín - Grand Opening
Stará radnice Praha - Czech Student Photo (Olympus FotoAkademie)

ocenění:
2012
Prix de la Photographie Paris PX3 - 3.místo - kategorie: Advertising/Fashion - Professional
Prix de la Photographie Paris PX3 - 1.místo - kategorie: Press /Fashion - Non-Professional
10 Nejlepších českých fotografů - Google Photography Award

2010
Grand Prix Bayer award - Biodiverzita
1.místo Canon VVV - kategorie Portrét

2009
1.místo Olympus FotoAkademie 2009

 

|| HOMAGE TO MONICA COOK, 2012
Projekt s fotografkou Katarínou Támovou

Fotografický súbor inšpirovaný obrazmi umelkyne Monicy Cook odkazuje na tému konzumu v dnešnom svete. Metafora modernej spoločnosti, odcudzenej, narcistickej, bez vzťahov a skutočného záujmu o život, bažiacej len po materiálnych veciach. Oslava života a hojnosti, ktorá sa praktizovala v starovekých kultúrach, čoraz častejšie stráca na vierohodnosti. Prázdnosť bytia skrývajúca sa za umelým pozlátkom. Svet na pokraji možnej formy deštrukcie, úpadku či hľadania vlastnej identity.

Kritická úvaha o povrchnosti vášne a krásy, ako aj konzumného spôsobu života, sa stáva centrálnym motívom súboru Kataríny Támovej a Elišky Kyselkovej Homage to Monica Cook. Tému starovekých bakchanálií prepája s narážkou na barokové zátišia typu vanitas, pričom formálnym ale i myšlienkovým vyústením je skutočná prázdnota, pominuteľnosť, zmar a smrť.

Lucia L. Fišerová
 

 


|| IKONY, 2011
Projekt s fotografkou Veronikou Durbákovou
Shodou několika okolností jsme objevily pro nás neznámou subkulturu naší společnosti, která nás fascinovala svou tajemností a jedinečností. Oficiálně jsme se infiltrovaly do uzavřené komunity, kde se lidé mění na to, co doopravdy chtějí být. Převlečeni od hlavy až k patě do latexu mění svou identitu a odbourávají zábrany typické pro běžný život. Jindy nevhodné pohledy, doteky a gesta se stávají běžnou součástí setkání, avšak jejich smyslem není šokovat nebo poutat na sebe pozornost. V tomto prostředí jsou přirozené. Naplno se zde projevuje touha stát se někým jiným, a tak zde potkáte dominy, femme fatale s mužskými orgány, poslušná zvířátka a všechno mezi tím. ,,Přeměna" nebyl jen název večera našeho prvního setkání s fetišistickou kulturou, ale spíš nosné motto celé komunity.
A tak vznikl projekt o hledání hranic mezi všeobecně branou normálností a odchylkami od společenských standardů. Soubor o latexovém světě.

 

|| TEORIE DOKONALOSTI, 2012
Dokonalost je všude v našich představách a přáních. Vzhlížíme k idolům, modelkám, hercům a herečkám a média nám ukazují jejich dokonalé tváře, portréty s perfektním make-upem, ideální postavy. Snažíme se docílit alespoň kousku jejich krásy, bohatství nebo slávy, chceme být druhými obdivováni a chváleni. Ale je vůbec možné být dokonalý? Máme druhým co závidět?
Soubor Teorie dokonalosti chce ukázat, že i naši idolové a ti, kterým závidíme, mají své bolesti, chyby, problémy a zranění, a dokonalost není tak ideální jak se na první pohled zdá.

Kritická úvaha o súčasnom ideále krásy sa stáva centrálnym motívom súboru Elišky Kyselkovej. Krása až neživotne pôsobiacich postáv splňujúcich ideál podsúvaný z módnych časopisov je na snímkoch narušená viac či menej viditeľnými nedostatkami či poraneniami.

Lucia L. Fišerová, Anna Maximová
 

 

|| LIGHT ROOM, 2010
Světlá místo, neznámá část našeho nitra a budoucnosti. Tělo se zde stává skořápkou a maskou, které už není důležitá. Již není třeba oblečení a těla, jsou zde jen odkazy toho čím jsme byli dříve. Zářící ,,my" ve spojení s našimi vlastními vzpomínkami a činy.
z textu k výstavě New inspiration / New vision v AMOYA:
Ve vystavených pracích pěti mladých autorů nahlížíme skrze moderní, výrazně výtvarné zpracování k samému jádru podstaty jejich tvorby. Tou je především konfrontace vnitřního a vnějšího a hledání vlastní identity a jejího zasazení do širších souvislostí.
Obvzláště silně je toto téma zpracováno v dílech Lenky Bláhové, Elišky Kyselkové a Kamily Musilové. Díly mladých autorek staví proti sobě zřejmé s tušeným, a to za použití osobité transformace ať živého s neživým, či vnitřních prožitků a emocí s konkrétní fyzickou podobou. Uzavřené, téměř zapouzdřené nitro umisťují do kontrastu ke světlému prázdnému prostoru, bez jediné stopy něčeho konkrétního a známeho.

Míla Dubská
ředitelka Leica Gallery Prague
 

 


|| VÝBĚR Z MÓDNÍ TVORBY:

Ve svých módních projektech, kde spolupracuji s návrháři a designéry, se snažím o vystihnutí atmosféry kolekce. S návrháři plánuji focení, aby co nejlépe zobrazovalo jednotlivé modely kolekce, ale zároveň mělo nápad a výpovědní hodnotu. Na focení vybírám zajímavé modely a s vizážistou a hairstylistou vymýšlím originální styling, tak aby výsledek podtrhnul celý koncept.